Rodzaj Zachowania Ryzykownego |
Działania |
Osoby Odpowiedzialne |
|
Realizowanie Programów: |
Sposób realizacji: |
||
-dyskryminacja rówieśników |
„W świecie wartości” -zaznajamianie dzieci z wartościami moralnymi i wyjaśnianie ich. |
zajęcia grupowe |
psycholog |
„Jeden za wszystkich, wszyscy za jednego” – nauka współpracy |
– zabawy kooperacyjne
– pogadanki – projekty grupowe -dodatkowe karty pracy |
wszyscy nauczyciele, psycholog |
|
– postawa roszczeniowa wobec dorosłych i świata – brak motywacji |
„Skąd się biorą pieniądze?” – dostarczenie wiedzy na temat pozyskiwania pieniędzy – uświadomienie konieczności zarabiania pieniędzy w dorosłym życiu – zachęcenie do rozmyślania nad swoimi pasjami i predyspozycjami – dyskusje na temat tego jak polubić swoją pracę |
zajęcia grupowe |
psycholog |
– niska świadomość ekologiczna |
„Woda źródłem życia” – zachęcanie do rozważnego zużywania wody – uświadomienie, że woda jest żywiołem niezbędnym do życia |
– pogadanki i apele
– akcja informacyjna o zmniejszających się zasobach wodnych w Polsce z udziałem samorządu uczniowskiego |
psycholog, wychowawcy |
-nieprawidłowe odżywianie |
„Wiem, co jem” – dostarczenie wiedzy o zdrowym odżywianiu – podsuwanie pomysłów na zdrowe przekąski |
– nagranie krótkich filmików edukacyjnych z udziałem dzieci
– przygotowanie gazetki szkolnej – robienie eksperymentów |
psycholog, uczniowie, nauczyciele |
-uzależnienia behawioralne, – zaburzenia emocjonalne |
„W poszukiwaniu równowagi” – przeciwdziałanie występowaniu depresji wśród dzieci – dostarczenie wiedzy o zachowaniu stabilności emocjonalnej, promowanie zdrowych nawyków. |
– zajęcia grupowe dla dzieci – krótki wykład dla rodziców podczas zebrania semestralnego |
psycholog |