Zarządzenie Nr 6
Dyrektora Szkoły Podstawowej w Umiastowie
z dnia 14. 12. 2021 r.
§ 1
Na podstawie art. 106 ust. 2, ust. 3 Ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo Oświatowe
(t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 1082 z późn. zm.), w porozumieniu z organem prowadzącym szkołę, ustalam warunki korzystania ze stołówki szkolnej w Regulaminie wydawania obiadów, stanowiącym załącznik nr 1 do niniejszego zarządzenia.
§ 2
Regulamin wskazany w § 1 wchodzi w życie z dniem 01.01.2022 r.
Załącznik nr 1 do Zarządzenia Nr 6
Dyrektora Szkoły Podstawowej w Umiastowie
z dnia 14.12.2021 r.
REGULAMIN WYDAWANIA OBIADÓW
§ 1.
Postanowienia ogólne
1. Obiady wydawane są w czasie trwania rocznych zajęć dydaktyczno-wychowawczych
w godzinach od 11.30 , zgodnie z ustalonym harmonogramem, z zastrzeżeniem ust.2.
2. Postanowienia Regulaminu umieszczone są na stronie internetowej szkoły.
§ 2.
Normy żywieniowe i diety
-
Szkoła zapewnia obiady zgodnie z przepisami prawa normującymi żywienie dzieci i młodzieży w placówkach oświatowych (tzw. obiad klasyczny). Posiłki gotowane w formie dwudaniowego obiadu są przygotowywane i przywożone ze Szkoły Podstawowej nr 2 w Ożarowie Mazowieckim.
-
Szkoła ma możliwość przygotowania obiadu dla dzieci według ich indywidualnej diety w przypadku:
-
diety bezglutenowej;
-
diety bezmlecznej.
-
Warunkiem przygotowywania obiadu zgodnie z dietami wskazanymi w pkt. 2 jest dostarczenie zalecenia lekarza.
§ 3.
Wnoszenie opłat za obiady
-
Opłaty za obiady należy dokonywać wyłącznie przelewem na wskazany na piśmie lub na stronie internetowej szkoły numer konta bankowego.
-
Wpłaty za obiady należy dokonywać najpóźniej do 5-go dnia każdego miesiąca za bieżący miesiąc.
-
Deklarację korzystania z obiadów na kolejny rok szkolny rodzice/prawni opiekunowie składają do 20-go września danego roku szkolnego (według wzoru-załącznik nr 2).
-
Brak wpłaty za obiady do 5-go dnia każdego miesiąca, którego dotyczy będzie skutkował wstrzymaniem wydawania obiadów, aż do chwili uregulowania należności za dany miesiąc z zastrzeżeniem ust. 6.
-
O fakcie wstrzymania obiadów rodzice/opiekunowie prawni zostaną poinformowani telefonicznie lub mailowo.
-
W uzasadnionych przypadkach spowodowanych np. trudną sytuacją finansową, prosimy o bezpośredni kontakt z dyrektorem szkoły.
-
W przypadku rezygnacji z obiadów lub zmiany terminów korzystania z obiadów fakt ten należy zgłosić pisemnie u sekretarza szkoły.
-
Z dniem 01.01.2022r.
a) cena jednego obiadu wynosi 6,00 zł,
b) dieta bezglutenowa – 8,00 zł
c) dieta bezmleczna – 8,00 zł.
W przypadku posiadacza Ożarowskiej Karty 3+ koszt jednego obiadu wynosi 4,80 zł.
-
W dniach, w których nie odbywają się zajęcia dydaktyczne obiady nie będą wydawane.
§ 4.
Zwroty za niewykorzystane obiady
-
W przypadku nieobecności ucznia lub innej osoby korzystającej ze stołówki szkolnej, zwrotowi podlega dzienna wysokość opłaty za korzystanie z posiłku za każdy dzień nieobecności, z wyłączeniem pierwszego dnia, w którym nieobecność została zgłoszona.
-
W przypadku wyjazdów, wycieczek, zawodów sportowych, itp. o nieobecności uczniów powiadamiają intendenta, organizatorzy imprezy. Najmniej z dwudniowym wyprzedzeniem przed planowaną imprezą należy przedłożyć sekretarzowi, imienną listę uczestników imprezy potwierdzoną przez organizatora.
-
Rodzice/prawni opiekunowie winni odwołać obiady u sekretarza telefonicznie do godziny 13:00 lub na adres: sekretarz@spu.ozarow-mazowiecki.pl w dniu poprzedzającym dzień wydania obiadu.
-
Powstała nadpłata za zgłoszenie nieobecności zwrócona jest za obiady w następnym miesiącu, z zastrzeżeniem ust. 6.
-
Zwroty dokonywane będą na konto podane przez rodziców/prawnych opiekunów
w Deklaracji korzystania z obiadów w danym roku szkolnym (załącznik nr 1). -
W przypadku niezgłoszonej nieobecności na obiedzie, uiszczona z góry opłata za niewykorzystany obiad nie podlega zwrotowi.
Regulamin wchodzi w życie z dniem 01.01.2022 r.